
PÅMELDING OG INFORMASJON
Lauvåsen IF bruker appen SPOND som medlemssystem for kommunikasjon trener/klubb til spillere/foresatt og for betaling av treningskontingent.
Husk å skru på varslinger så dere ikke går glipp av viktig info. De som ikke har en en smarttelefon får beskjedene fra SPOND på e-post eller sms.
Nye medlemmer registreres kan registreres her: Innmeldingsskjema
NB! Det er en innmelding pr medlem. Har du flere barn, må prosessen gjentas!
Når innmeldingen er sendt, vil medlemmet automatisk motta en epost som bekrefter at innmeldingen er mottatt, og blir behandlet i løpet av et par dager.
Når denne er så behandlet, vil medlemmet få ny automatisk epost som sier at innmeldingen er godkjent.
1. LEGG TIL NYTT MEDLEM

2. VELG GRUPPE

3. FYLL UT PERSONALIA PÅ BARNET

4. LEGG TIL INFO OM FORESATT / BETALINGSKONTAKT

5. SAMTYKKE OG KONTROLLSJEKK - SEND INN

BETALINGSKONTAKT & FORESATTINFO
Barn under 18 år må ha oppført foreldre som betalingskontakt. I tillegg må minst en av foreldrene står oppført under foresatte -> kontaktinformasjon foreldre. De som evt. tidligere har oppført barnet som betalingskontakt må endre det til foresatt. Det er den personen som står som betalingskontakt som mottar faktura i sin app. Det kan derfor være lurt å sjekke om barnet har mottatt faktura hvis ikke en av foreldrene har fått denne.
Medlemmets epostkonto og mobil legges inn under medlemsinformasjon for de som ønsker det (primært de eldre barna/ungdommene)
VERIFISERE OPPLYSNINGER I NIF
Alle idrettslag i NIF (Norges idrettsforbund) må elektronisk registrere medlems- og organisasjonsdata i idrettens medlems- og organisasjonsregister. Dersom det mangler opplysninger som er nødvendige for å registrere medlemmene i NIF, vil du som medlem/foresatt få en e-post eller SMS fra Spond om å fylle ut det som mangler.
EN SLIK MELDING SER SÅNN UT:

Linken er gyldig i 24 timer fra den er sendt ut. Ved å trykke på denne blir du sendt til NIF hvor personnummer til medlemmet må legges inn. Deretter får du tilsendt en pin-kode for verifisering.
For at personen skal få verifisert opplysningene, må følgende informasjon være riktig:
-
Fornavn
-
Etternavn
-
Fødselsdato
-
Kjønn
-
Postnummer
NB! Dette må stemme overens med det som står i Folkeregisteret. I enkelte tilfelle er det noe så banalt som feil med mellomnavn/etternavn. I kolonnen for etternavn skal det stort sett bare stå det ene etternavnet. Mellomnavn kan ikke forkortes, husk evt bindestrek osv. Det er også viktig at det kun er EN e-postadresse satt opp per foresatt hos NIF, ellers vil ikke linken fungere.
Profilen hos NIF kan oppdateres her (Min profil > rediger profil) på: https://minidrett.nif.no
Via linken kan du skrive inn manglende informasjon som er påkrevd av NIF. Skjemaet vil væretilgjengelig i 7 dager fra du mottar det. Når alle opplysninger er registrert, sender vi det til NIF. Medlemmet/foresatte vil motta en mail/sms fra NIF hvor man bekrefter at du/ditt barn er medlem.
Hvis det er problemer med verifiseringen, ta kontakt med NIF på 21 02 90 90 mellom 0800-1900 (man-tor), og 0800-1530 (fre). Oppgi problemet (verifisering mellom Spond og NIF) så hjelper de dere.
BETALING VIA SPOND
I september sendes faktura for treningsavgift og medlemskontingent via Spond til epostadressen til den som står registrert som betalingskontakt.
-
Åpne appen SPOND
-
Gå til Betalinger
-
Trykk på betalingen
-
Velg «Gå til betaling» og «betal med kort»
-
Legg inn kortopplysninger
-
Kvitteringen sendes til din e-postadresse.
HVORDAN MELDER JEG UT ET MEDLEM?
Utmelding sendes på e-post til post@lauvasen.no med ditt fulle navn. Vi vil gi deg en tilbakemelding når dette er gjort. Normalt tar dette 2-3 dager.
SUPPORT
Her finnes hjelp og support hos SPOND
Hvis dere har andre spørsmål rundt SPOND, ta kontakt på post@lauvasenif.no